Körkort kirrat!

Det är väl helt fantastiskt att jag lyckats hålla det hemligt så länge? Egentligen tänkte jag inte tala om för någon förutom min körlärare, och min mentor såklart eftersom jag va tvungen att ta ledigt från skolan. Men mamma verkade så himla nyfiken så berättade för henne också. Men inte en endaste till människa har vetat om att idag hade jag teoriprov+uppkörning!

Anledningen till varför jag inte talat om för någon är för att det vore pinsamt om jag kuggade. MEN DET GJORDE JAG INTE!:D Såååå jävla gött. Gjorde teoriprovet halv 9 i morse och uppkörning 10.45. Teorin gick galant men trodde faktiskt att jag skulle kugga på uppkörningen för jag gjorde ett litet "småfel" så att säga. Men icke! Hon jag körde med talade ju om innan att hon inte tittar  på varje enskild grej man gör utan gör en helhetsbedömning och jag vart godkänd. SÅ JÄVLA SKÖNT:)

Det konstigaste av allt, förutom att jag LYCKADES hålla det hemligt, var att jag inte alls var nervös. Jag blir nästan aldrig nervös, inte inför prov och sånt ialla fall. Skönt faktiskt :) Men nu har jag lagt undan mina teoriböcker ialla fall. Förhoppningsvis för all framtid:D Hihi:) Och ikväll bestämde vi oss för å åka på hockey, så min första tur med nytaget körkort blir till Färjestad i Karlstad! Haha:D Skojjigt:)


Jag har ju världens goaste mamma också. Ringde till henne när jag var klar och sa att jag klarat det och hon blev jätteglad för min skull och sa grattis. Vi gick ut å åt på restaurangen Bella Rosa här i Säffle å så, mysit=) Dock vart jag väldigt besviken på maten:(

Sen följde hon med mig upp och så såg jag att hon hade blommor, tårta och kort i handen, HAHA! Go som hon är så hade hon beställt tårta igår å va å köpte blommor förut innan vi träffades, haha :) Känns skönt å veta att hon trodde på mig =) Det hade ju varit dumt dock ifall jag inte klarat proven och hon hade beställt tårta och allt, hahaha! Men det löste sig, så sen ska vi käka tårta också=) haha! Schwarschwald, mumma. Såg riktigt god ut också! Hehe.. Världens sötaste mamma har jag i alla fall. PUSS

Nu är dagen räddad i alla fall och jag kan sluta tänka på å plugga körkortsteori och ägna mig åt skolgrejjer i stället. Inte för att jag har så jättemycket, men man kan ju i alla fall grejja med det jag har=) Har ju prov i naturkunskap om några veckor. Och bör kika på lite grejjer i svenska och teori samt låna hem ett hövve och träna på! Så det är en del ändå, haha. Men men, nu ska jag sluta skriva och gå till Ica och hämta ett paket=) TJA

// Marie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0