bara massa jobb.

Min chef, och svärstyvfar, ringde för en stund sen och frågade om jag ville jobba idag. 11.30-20.30 eller 16-22! Jag kände att nej, orkar inte så länge. Ska ju jobba 12-16 i morgon. Sen sa han att " du kan få jobba 12-16 då?" men jag sa "nej, helst inte" i alla fall.

Fick ganska dåligt samvete efteråt eftersom jag vet att han ringer alltid till mig först när dom behöver folk, för att han är snäll. Ändå tackade jag nej. Nej till pengar? Så onödigt. Gick ju miste om ganska många hundralappar där...

I alla fall så gick jag in på Mctime och kollade vad det fanns för lediga tider framöver. Fanns ju idag och i morgon, men imorgon kan jag ju inte.. Och så fanns det marknadshelgen som är om 2 veckor! Det är alltid sviiinmycket folk ute då så det behövs folk som arbetar. Fanns ledig tid på fredagen, dock går jag i skola då.. Och på lördagen, men då jobbar jag redan 18-00 så det går inte. Och så fanns det på söndagen, 12-18. Jag kände att jag ville ha pengarna samt att jag vill ställa upp, så bokade in mig den tiden i stället!:)

Känns skönt att tjäna lite extra. Om det inte blir något mer innan dess nu så är jag schemalagd 5 dagar i september, vilket ger ca 2000 spänn! Ganska bra tycker jag. Blir roligt när jag får pengarna i oktober sen ;) haha!

Dock blir det nog lite jobbigt eftersom jag jobbar 18-00 på lördagen, sen hem och sova och upp och jobba 12-18 dagen efter! Men det går nog bra, har jobbat tyyyp så innan så:) Pengar iaf.

I morgon hoppas jag på att det blir av att skriva på de nya papprena! Skulle gjort det för snart en månad sen men inte blivit än, haha :) Eftersom jag fyllt 18 med så hoppas jag att jag fått löneökningen ändå de dagar jag jobbat efter det, att det gått in automatiskt utan att skriva papper, annars blir jag arg!:O haha. Men det gör det nog. Det lät så på Yasar iaf och om det visar sig att jag inte fått de pengar jag ska ha så får jag bara säga till, inget mer med det :)

Jag har tjötat om det där pappret jag ska skriva på länge nu, men den egentliga anledning till varför jag vill det är endast för att se hur mycket jag tjänar när jag är 18, jämfört med vad jag tjänade när jag va 17. Kul att veta tycker jag:) Han har ju sagt olika varje gång jag frågat så hahaha. Vill ha det skriftligt så jag vet^^ haha! Ska bli spännande:D

Fattar inte varför jag skriver om jobb egentlige? haha, inte en jävel som bryr sig men kände att jag ville skriva av mig iaf :)

HADE.

// Marie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0