skadad på gymmet!

Gymmet igår var ingen höjdare kan jag ju säga. USCHAMEJEN.
Jag har ju bara gymmat i skolan förut och då kör man ju alltid lite lätt, men igår så blev det på Panatta här i Säffle! Till uppvärmning tog vi gång/spring på rullband och när vi var klara med det efter 20 minuter tänkte vi göra en rush så vi ökade tempot som bara fan och sprang en stund och Anna sa att jag bara kunde hoppa åt sidan ifall jag ville sluta.

När hon var klar hoppade hon av den och jag tänkte göra likadant. Dock hände något så ena foten blev kvar på rullbandet så jag ramlade med knät rätt ner på bandet. Försökte, av ren chock såklart, att ta mig upp men ramlade igen och gled ner hela vägen på ryggen och åkte rätt in i väggen. Det finns märken av mig där nu.

Anna såg helt chockad ut och slängde sig efter nödstopp-knappen! Där låg jag på golvet, hade ont som fan. Det var bara jag Anna och en kvinna där också och JÄVLAR va tur att jag inte  var själv där kan jag säga! Då hade det kunnat gå riktigt illa. Usch.

Kvinnan sprang fram direkt och fråga hur det gick! Trevlig tycker ja:)

Och hur det gick? Ja det kan man kanske gissa. Fick ett stooor brännmärke på smalbenet där jag inte hade kläder på, stora röda märken runtom knät samt väldigt röd på ryggen. Brännmärket var värst. När jag skulle duscha asså.. Stod och skrek i duschen för det sved så förbannat! Inte kul kan jag ju säga.

Det var så typiskt också att det var i början jag skada mig. Men jag fortsatte gymma och vi va ju där i 2 timmar så!
Det gjorde skitont, och gör fortfarande, när man kommer åt benet. Satte på ett lite större plåster igår som täcker iaf det mesta av såret, men gick till skolsköterskan förut och fick ett baotaplåster!=)

Jag tycker om mina skolsköterskor, dom är så snälla=)

Ska bli kul att se hur länge knät är svullet och hur länge jag har ont! Jag tippar på ett bra tag faktiskt=)

Jag hade tänkt gå och kolla när några kompisar sjunger på Kulturnatta ikväll, men jag orkar verkligen inte det. Kan ju knappt gå så. Blir lugnt! Och på söndag jobb... USCH.

Lägger ut bild på benet sen! Tjing.

// Marie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0